Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Ποιοι εφοπλιστές ετοιμάζουν ιδιωτικές ναυτικές σχολές


Ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας αναζητούνται από Έλληνες εφοπλιστές. Ένας από τους τομείς που έχουν σκοπό να συνεισφέρουν είναι ο τομέας της σωστής εκπαίδευσης και εξειδίκευσης στον χώρο της ναυτιλίας.

Η επαναλειτουργία ιδιωτικών σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης αποτελεί νέο τομέα επενδύσεων με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής ναυτιλίας και των Ελλήνων ναυτικών για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Το ενδιαφέρον τους να επενδύσουν εκφράζουν  Έλληνες εφοπλιστές, μεταξύ των οποίων είναι ο  Γιάννης Αγγελικούσης, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, οι Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, ο Κωνσταντίνος Β.Κωνσταντακόπουλος και τα αδέλφια  Θανάσης, Ανδρέας και Κωνσταντίνος Μαρτίνος.
Περιθώριο ανάπτυξης θέσεων εργασίας υπάρχει αφού η Ελλάδα την δεκαετία 1960/1970 διέθετε περίπου 80.000 ναυτικούς εν ενεργεία που αντιστοιχούσαν τότε στο 10% του παγκόσμιου ναυτεργατικού δυναμικού ενώ σήμερα η δύναμή της καλύπτει μόλις το 1% παγκοσμίως.
«Η θάλασσα μπορεί να δώσει δουλειά, αρκεί οι υποψήφιοι να είναι εφοδιασμένοι με τη γνώση αυτή. Ο ρόλος μας δεν είναι άλλος από το να εκπαιδεύουμε σωστά νέα παιδιά για να ασκήσουν ένα επάγγελμα αξιοπρεπές και προσοδοφόρο και όχι η παραγωγή επιπλέον πτυχιούχων που μένουν άνεργοι και απογοητεύονται» επισημαίνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης:
Στο πλαίσιο αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, η οποία έχει αναλάβει τον καθορισμό της στρατηγικής και τη μελέτη των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο συνολικό σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης και πιστοποίησης ναυτικών.
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ανακοίνωσε  τις προϋποθέσεις  για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικών Σχολών Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) με σκοπό «την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των ναυτικών και του εμπορικού στόλου με την παροχή ολικής, σταθερής και ομοιόμορφης ποιότητας επιλογών ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, εκτός από το σχεδιασμό που υλοποιεί για την αναβάθμιση του οργανωτικού και λειτουργικού πλαισίου της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και την πλήρη εναρμόνισή της με τα νέα πρότυπα εκπαίδευσης που θέτει η αναθεωρημένη Διεθνής Σύμβαση STCW 1978 (Standards of Training Certification and Watch keeping)».
Στην Ελλάδα παλαιότερα λειτουργούσαν εκτός των δημοσίων και ιδιωτικές σχολές Ναυτικής Εκπαίδευσης και  υπήρχε κάλυψη σχεδόν σε όλες τις ειδικότητες.  Όμως πάντα θεωρούντο στην πρώτη γραμμή λειτουργίας οι Σχολές Πλοιάρχων και Μηχανικών. Όμως σε πολλά μέρη και ιδιαίτερα στα νησιά που θεωρούνταν κατ’εξοχήν αστείρευτες πηγές παραγωγής στελεχών για τη Ναυτιλία λειτουργούσαν Σχολές Ασυρματιστών, Μαγείρων, Θαλαμηπόλων, Μηχανοδηγών κλπ. που προμήθευαν Ναυτικούς στα Ελληνικά και στα Ελληνόκτητα πλοία.
 Σε κάποια χρονική στιγμή ξαφνικά και χωρίς καμία προειδοποίηση  κατηργήθησαν όλες οι ιδιωτικές σχολές, ατόνισε η λειτουργία των δημοσίων σχολών επιμόρφωσης κατωτέρων πληρωμάτων και έμειναν  σχεδόν μόνο οι  δημόσιες σχολές για την κάλυψη των αναγκών των Αξιωματικών Καταστρώματος και Μηχανής.
«Αν υπολογίσει κανείς ότι  οι εν ενεργεία Έλληνες ναυτικοί υπολογίζονται μόλις στις 15.000 τότε καταλήγει στην μοναδική λύση για ένα νέο ξεκίνημα αύξησης του ναυτεργατικού δυναμικού με την ίδρυση ιδιωτικών σχολών ναυτικής εκπαίδευσης και την άμεση αναβάθμιση των δημοσίων» επισημαίνει στέλεχος της Ακτής Μιαούλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...