Σε 3 ώρες και 25 λεπτά θα φτάνουν τα τρένα από την Αθήνα στη
Θεσσαλονίκη, από τις αρχές του 2016 που θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό
του το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Σήμερα, στον ορεινό όγκο του Καλλιδρόμου, ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της μεγαλύτερης σήραγγας της χώρας και μιας από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Στ. Καλογιάννη και της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ.
Ανάμεσα στους παράγοντες που παρακολούθησαν την διάνοιξη της σήραγγας, βρίσκονταν και επιστήμονες από το εξωτερικό και την ΕΕ, οι οποίοι είχαν εμπλακεί στη λύση των γεωλογικών προβλημάτων, που στάθηκαν εμπόδιο στην εξέλιξη των εργασιών, οι οποίες ξεκίνησαν πριν 16 χρόνια!
Ο κ. Καλογιάννης, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στη διάρκεια των έργων, οι οποίες -όπως είπε- είχαν το δικό τους μερίδιο στις καθυστερήσεις.
Μάλιστα, υπενθύμισε ότι το έργο εγκαταλείφθηκε το 2003 για να συνεχιστεί, με νέα εργολαβία, από το 2007 έως σήμερα.
Στη διάρκεια της χθεσινής μέρας ουσιαστικά ολοκληρώθηκαν οι εργασίες διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων μήκους 9.250 μέτρων η κάθε μία, δηλαδή συνολικού μήκους 18.500 μέτρων (η πλήρης ολοκλήρωσή τους αναμένεται σε ένα μήνα).
Με τη σήραγγα του Καλλιδρόμου, ουσιαστικά, το τρένο εγκαταλείπει την ορεινή χάραξη στην περιοχή του Μπράλλου και μέσα από την πεδιάδα του Σπερχειού, θα φτάνει στο Λιανοκλάδι.
Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες και λειτουργήσει η συγκεκριμένη γραμή, η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τη Λαμία θα μειωθεί κατά 25 λεπτά, ενώ τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 250 χλμ/ώρα.
Σημειώνεται ότι, το έργο του Καλλιδρόμου, συνολικού κόστους 354 εκατ. ευρώ, μέχρι στιγμής έχει χρηματοδοτηθεί από τρία κοινοτικά πακέτα, αρχίζοντας από το Β' ΚΠΣ.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος χαρακτήρισε το έργο «καθοριστικής σημασίας» σε ό,τι αφορά την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Μάλιστα, υποστήριξε πως η ολοκλήρωση του έργου συμβάλλει στην προώθηση και όλων των άλλων έργων, έτσι ώστε μέσα σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο μεταξύ, μέσα στο καλοκαίρι, αναμένεται να προχωρήσει άλλη μια εργολαβία για το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο, έτσι ώστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, μέσα σε δυόμισι χρόνια (τέλος του 2015) να έχει συνολικά ολοκληρωθεί και να έχει αποδοθεί σε χρήση το τμήμα από Τιθορέα έως Δομοκό.
Με την ολοκλήρωση του τμήματος αυτού ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα μειωθεί συνολικά κατά 55 λεπτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου