Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Σεξιστικές και φαλλοκρατικές διαφημίσεις του -όχι και τόσο μακρινού- παρελθόντος


Σήμερα, η σκέψη και μόνο του να βγει μία διαφήμιση που να λέει στις γυναίκες «κάνε τις δουλειές του σπιτιού για να κρατήσεις χαμηλά το βάρος σου» θα αποτελούσε βήμα για να ξεσπάσει κοινωνικός «πόλεμος».
Ωστόσο, πριν από μερικές μόλις δεκαετίες, διαφημίσεις σαν και αυτές που θα δείτε παρακάτω αποτελούσαν καθημερινότητα, και, όχι μόνο δεν έγειραν αντιδράσεις, αλλά θεωρούνταν και συνηθισμένες.
Παλιές διαφημίσεις που προωθούσαν προϊόντα παντός τύπου, από τρόφιμα και είδη ρουχισμού, μέχρι οικιακές συσκευές και τσιγάρα, στόχευαν ως επί το πλείστον στο ανδρικό κοινόεπικοινωνώντας σεξιστικά μηνύματα, με σκοπό να προάγουν τη διαφορετικότητα μεταξύ των δύο φύλων και να «κρατήσουν τις γυναίκες εκεί που ανήκουν».
«Κάνε τις δουλειές του σπιτιού, ενώ κρατάς χαμηλά το βάρος σου» – Διαφήμιση δημητριακών

«Ο σεφ κάνει τα πάντα, εκτός από το να μαγειρεύει. Γι’ αυτό υπάρχουν οι γυναίκες» – Διαφήμιση μίξερ

«Το πρώτο πράγμα που πρόσεξα ήταν το μεγάλο της στόμα» – Διαφήμιση ποτού

«Τώρα μπορεί να μαγειρέψει πρωινό και πάλι, όταν της χορηγήσεις το καινούργιο Mornidine» – Διαφήμιση φαρμάκου

«Φύσα στο πρόσωπό της και θα σε ακολουθήσει παντού» – Διαφήμιση τσιγάρων

«Όσο πιο σκληρά δουλεύει μία σύζυγος, τόσο πιο γλυκιά φαίνεται» – Διαφήμιση βιταμινών

Διαφήμιση που προωθεί σταγόνες κοκαΐνης για τον πονόδοντο.

«Γιατί βάλαμε τα κεφάλια μας μαζί; Για να γλυτώσουμε λεφτά!» – Διαφήμιση ντουζιέρας

Χωρίς κανέναν λόγο, η διαφήμιση που προβάλει πουλόβερ, δείχνει μία γυναίκα να κρέμεται στο χείλος του γκρεμού, ενώ χαρακτηριστικά τονίζει πως: «Οι γυναίκες στο σπίτι είναι χρήσιμες, ακόμη και ευχάριστες».

Διαφήμιση ηλεκτρικής σκούπας, που δείχνει μία γυναίκα να σέρνεται προς αυτήν, γράφοντας: «Πρωί Χριστουγέννων, θα είναι πιο ευτυχισμένη με μία Hoover».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...