Αδιευκρίνιστα παραμένουν, μέχρι στιγμής, τα αίτια της ναυτικής τραγωδίας που σημειώθηκε το πρωί, 87 μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου, όταν το φορτηγό πλοίο PIRI REIS βυθίστηκε μετά από σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο CONSOUTH, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο ναυτικοί και οκτώ να εξακολουθούν να αγνοούνται. Στην περιοχή επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες την ώρα του δυστυχήματος.
Επτά μέλη του πληρώματος του PIRI REIS διασώθηκαν από το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου CONSOUTH, το οποίο, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, έχει υποστεί ζημιές στην πλώρη.
Το PIRI REIS, τουρκικών συμφερόντων, με σημαία Cook Islands και πλήρωμα 17 υπήκοους Συρίας, είχε αναχωρήσει φορτωμένο με λίπασμα από την Ανάμπα της Αλγερίας και προορισμό την Ουκρανία. Το CONSOUTH, γερμανικών συμφερόντων, με σημαία Αντίκουα Μπαρμπούντα, κενό φορτίου, είχε πλήρωμα πέντε Ρώσους, 10 Πολωνούς και έναν Φιλιππινέζο και είχε αναχωρήσει από την Τούζλα της Τουρκίας με προορισμό τη Μάλτα.
Από τη βύθιση του πλοίου δεν έχει παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση, ενώ, από τα ξημερώματα βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση του λιμενικού στη θαλάσσια περιοχή για τον εντοπισμό των οκτώ αγνοουμένων.
Αφού ολοκληρωθούν οι έρευνες στο σημείο της βύθισης του PIRI REIS, το CONSOUTH,συνοδεία δύναμης του Λιμενικού Σώματος, αναμένεται να οδηγηθεί σε κοντινό λιμάνι, όπου θα μεταβεί κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛ.Υ.Δ.Ν.Α.), προκειμένου να ρίξει άπλετο φως στα ακριβή αίτια του ναυτικού δυστυχήματος.
Όπως δήλωσε στον Βήμα 99,5 ο υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανθρώπινο λάθος, καθώς την ώρα της σύγκρουσης, ο πλοίαρχος του πλοίου που βυθίστηκε δεν βρισκόταν στη γέφυραΑνθρώπινο
Ανακοίνωση ναυτεργατικών σωματείων
Κοινή ανακοίνωση για το ναυάγιο εξέδωσαν τα σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο Στέφενσων», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού, η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών και η Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση το πλοίο Πίριρεις «που βυθίστηκε, στις 28 Φλεβάρη του 2013, σύμφωνα με το PARIS MOU επιθεωρήθηκε στην Ραβέννα της Ιταλίας και είχε 15 παρατηρήσεις, που οι περισσότερες αναφέρονται στα πιστοποιητικά ρύπανσης και ασφάλειας. Η εξέλιξη επιβεβαιώνει ότι δεν αποκαταστάθηκαν και οδήγησαν σε πρόσκρουση και στην βύθιση του».
Κατηγορούν επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι μετέφερε «όλες τις ευθύνες στον πλοίαρχο που είναι ο ένας από τους δύο νεκρούς, που έχουν ανασυρθεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου