Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Όταν το σινεμά "συναντά" την όπερα

Στις θεατρικές σπουδές του στο Παρίσι είχε δάσκαλο του Μπερνάρ Ντορτ και στις κινηματογραφικές σπουδές του στη Ρώμη μαθήτευσε δίπλα στον Ρομπέρτο Ροσελίνι.
Στις παραστάσεις του σκηνοθέτη Δημήτρη Μαυρίκιου υπάρχει πάντοτε κάτι κινηματογραφικό. Ο λόγος αυτή τη φορά για τον «Χορό των Μεταμφιεσμένων» που παρουσιάζεται για επιπλέον τέσσερις παραστάσεις στην Εθνική Λυρική Σκηνή, στις 9, 11, 15 και 18 Μαρτίου.

«Το αίμα νερό δεν γίνεται» εξηγεί ο ίδιος στο ΑΜΠΕ. «Από νωρίς γοητευόμουν στην ιδέα της... ζεύξης του σινεμά και του θεάτρου. Πριν από τριανταπέντε χρόνια είχα εντάξει στο Μαχαγκόνυ του Κουρτ Βάιλ τρεις οθόνες με κινηματογραφικές προβολές στην ίδια αίθουσα που παίζεται σήμερα ο «Χορός Μεταμφιεσμένων», εξηγεί ο σκηνοθέτης.

«Ήταν πρόκληση εκείνη την εποχή να προβάλλεται κινηματογράφος στη διάρκεια μιας παράστασης και μάλιστα όπερας» διευκρινίζει.

«Το τόλμημα που μου είχε ζητήσει ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης, Μίνως Βολανάκης είχε πετύχει απόλυτα» θυμάται σήμερα που επαναλαμβάνει σχεδόν το ίδιο τόλμημα στο "Χορό των Μεταμφιεσμένων", με πολύ μεγαλύτερη άνεση.

«Ακόμα και στη δεκαετία του '90 δεχόμουν τα πυρά αρκετών συντηρητικών που θεωρούσαν ιερόσυλη την παρουσία του κινηματογράφου ή του βίντεο, την "εισβολή της τεχνολογίας" μέσα στην αρχαία τέχνη του θεάτρου» αναφέρει ο Δ.Μαυρίκιος και προσθέτει:

«Αναπαρήγαγαν στην ουσία την στενοκεφαλιά που είχε χαρακτηρίσει, δεκαετίες νωρίτερα, όσους είχαν ενοχληθεί από την ηχογραφημένη μουσική στο θέατρο».

Είκοσι επτά χρόνια πριν, ο Δ. Μαυρίκιος είχε σκηνοθετήσει την πρώτη του όπερα, τον «Βέρθερο» του Μανσέ. Σήμερα, σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά, η σκηνοθεσία του «Χορού των Μεταμφιεσμένων» του αριστουργήματος του Βέρντι λειτουργεί λυτρωτικά, εξηγεί.

«Η μουσική είναι πάνω από όλα κάθαρση ψυχής. Είναι πρωταγωνίστρια, και μια τέτοια μουσική, σε λυτρώνει. Η σκηνοθεσία στην όπερα έχει κάτι πιο πηγαίο από ό, τι στο θέατρο ή στο σινεμά, καθώς κυριαρχείται από μια τέχνη που σου επιτρέπει όσο καμία άλλη να παραμερίζεις την λογική μπρος στην συγκίνησή σου, να προχωράς με το αισθητήριο και να ακολουθεί το κριτήριο»ξεκαθαρίζει ο Δ.Μαυρίκιος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...