Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

Άναψαν οι μηχανές, αρχίζει ξανά η F1

Με το γκραν πρι της Μελβούρνης η «χειμερία νάρκη» της Φόρμουλα 1 λαμβάνει τέλος και το συναρπαστικό θέαμα του δημοφιλέστερου μηχανοκίνητου αθλήματος επιστρέφει στις πίστες και στις τηλεοπτικές οθόνες.
Την περυσινή χρονιά, η έκβαση του παγκόσμιου πρωταθλήματος ήταν αβέβαιη. Μέχρι να «πατήσει γκάζι» και πάλι η Ρεντ Μπουλ του Σεμπάστιαν Φέτελ, όλα φαντάζουν ανοιχτά και ενόψει του πρωταθλήματος του 2013.

Από σήμερα και για περίπου οκτώμισι μήνες, τα 19 γκραν πρι του προγράμματος (περιλαμβανομένων οκτώ στην Ασία και μόνο επτά στην Ευρώπη) υπόσχονται να συναρπάσουν τους φίλους του λαμπερού και θορυβώδους αθλήματος. Το πρόγραμμα είναι κάπως πιο απλωμένο ημερολογιακά από πέρυσι, περιλαμβάνοντας κι έναν λιγότερο αγώνα από το 2012.

Εντεκα ομάδες και 22 οδηγοί μπαίνουν στη μάχη της διάκρισης. Το άθλημα πάντως έχει προσαρμοστεί για τα καλά πλέον στους πιο μαζεμένους προϋπολογισμούς που η διεθνής οικονομική κρίση έχει επιβάλει εδώ και μια πενταετία περίπου. Θα είναι φτωχότερο πάντως φέτος σε πείρα μετά και την οριστική αποχώρηση του Μίχαελ Σουμάχερ. Ενδιαφέρον ωστόσο θα έχει το ανακάτεμα της τράπουλας με τη μετακίνηση του Λιούις Χάμιλτον στη Μερσέντες και την αντικατάστασή του στη Μακλάρεν από τον φερέλπιδα Μεξικανό Σέρχιο Πέρες, που ήρθε στην ομάδα από τη Ζάουμπερ. Ειδικά ο Πέρες αναμένεται να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας καθώς τον ακολουθεί το παρατσούκλι «το μεξικάνικο παιδί-θαύμα» και δηλώνει ότι θέλει να κάνει στην αγγλική ομάδα «ό,τι και ο συμπατριώτης μου Τσιτσαρίτο Ερνάντες στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ».

Σε αυτή την τελευταία χρονιά με κινητήρες V8, οι περισσότεροι κατασκευαστές επέλεξαν να διατηρήσουν τους ίδιους σχεδιασμούς στα μονοθέσιά τους με πέρυσι, σε γενικές γραμμές. Οι μεγάλες αλλαγές αναμένονται από του χρόνου. Μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί η απόδοση των τροποποιημένων και βαρύτερων φέτος ελαστικών της Πιρέλι, καθώς οι δοκιμές που έχουν γίνει από τις ομάδες κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι κατά την ιταλική εταιρεία μη αντιπροσωπευτικές λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών στις οποίες διεξήχθη η φετινή προετοιμασία για το πρωτάθλημα.
Οι δοκιμές στην Ισπανία, αν μπορεί κανείς να βασιστεί σε αυτές ως ένδειξη για την πορεία του πρωταθλήματος, έδειξαν ισορροπία μεταξύ των ομάδων, αντί των εμφανών μειονεκτημάτων που είχε εμφανίσει την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι η Φεράρι. Ομως, οι ουδέτεροι παρατηρητές δεν διστάζουν να χρίσουν φαβορί για έναν τέταρτο συνεχόμενο τίτλο τον Φέτελ, θεωρώντας ότι παραμένει μπροστά από τους αντιπάλους του, όπως και η Ρεντ Μπουλ που οδηγεί.

Από τον αγώνα της Μελβούρνης αναμένουμε την πρώτη αλλά όχι οριστική εικόνα των ομάδων, όχι μόνο γιατί είναι πολύ νωρίς στο πρωτάθλημα αλλά και γιατί το αυστραλέζικο σιρκουί γίνεται σε καιρικές συνθήκες διαφορετικές από αυτές που θα συναντήσουν στη συνέχεια οδηγοί και κατασκευαστές, δεδομένου ότι στην Αυστραλία είναι ακόμη καλοκαίρι. Πάντως ο νικητής στην πίστα αυτή στέφθηκε τελικά και παγκόσμιος πρωταθλητής τις 11 από τις 17 φορές που έγινε αγώνας Φόρμουλας 1 στην πόλη αυτή της Αυστραλίας.

Η μήκους 5,3 χιλιομέτρων πίστα στο Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης πρέπει να είναι η αγαπημένη του Τζένσον Μπάτον, καθώς ο Βρετανός έχει πάρει εκεί την καρό σημαία τις τρεις από τις τέσσερις τελευταίες χρονιές. Το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου κρατά ο πολυνίκης της πίστας Σουμάχερ με 1 λεπτό και 24,125 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 325 χιλιόμετρα την ώρα προς τέρψιν των 80.000 θεατών που χωρούν οι εξέδρες.

Ο Αυστραλός πιλότος δεν έχει κερδίσει ποτέ εκεί, κι έτσι ο Μαρκ Γουέμπερ της Ρεντ Μπουλ δεν κρύβει την τεράστια επιθυμία του να πάρει την πρώτη του νίκη στην πατρίδα του: «Εχω ανέβει στο βάθρο στις περισσότερες πίστες ανά τον κόσμο κι έχω νικήσει σε αρκετές, αλλά θέλω να προσθέσω και τη Μελβούρνη σε αυτές. Η σαμπάνια θα έχει λίγο καλύτερη γεύση στη Μελβούρνη αν ανέβω στο βάθρο εδώ», δήλωσε. Αυστραλός επίσης είναι και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, της Τόρο Ρόσο.

Κυριακή 17/3
Αγώνας: 08:00GR (OTE TV - ΕΡΤ μαγνητοσκόπηση στις 15:00GR)

http://www.thessalianews.gr/
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...