Η τρισυπόσταση Hogan ρίχνει σκιές στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Συμμετείχε και στην αμφιλεγόμενη πώληση των τεσσάρων Airbus.
Μετά το «σπάσιμο» του ομίλου ΟΣΕ στα μέτρα των προμηθευτών του, μεταξύ
των οποίων και η Siemens, η κυβέρνηση για να προωθήσει την
αποκρατικοποίηση προσλαμβάνει τώρα ως νομική σύμβουλο την εταιρεία Hogan
Lovells,
στην οποία ο Γ. Παπανδρέου και ο Χ. Παμπούκης είχαν αναθέσει
την εκπροσώπηση της χώρας στις αξιώσεις της ενάντια στη γερμανική
εταιρεία. Η Hogan έχει διατελέσει σύμβουλος και της ίδιας της Siemens.
Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η επιλογή του νομικού συμβούλου
αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της συντήρησης τεχνικής βάσης του ΟΣΕ
(Rosco), σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στον κλάδο των μεταφορών.
Η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε, την Παρασκευή,
να προσλάβει τη δικηγορική εταιρεία Hogan Lovells ως νομικό σύμβουλο επί
θεμάτων ευρωπαϊκού και νομικού δικαίου και τις IBG - Kantor - Louis
Berger για το έργο του χρηματοοικονομικού τεχνικού συμβούλου και του
γραφείου Μ&Π Μπερνίτσας επί θεμάτων ελληνικού δικαίου.
Η Hogan Lovells είχε προσληφθεί από τον υπουργό Επικρατείας Χάρη
Παμπούκη, επί κυβερνήσεως Γιώργου Παπανδρέου, για τη διεκδίκηση των
αξιώσεων του ελληνικού Δημοσίου έναντι της γερμανικής Siemens.
Ωστόσο, όπως είχε αποκαλύψει η «Ε» τον Μάιο του 2011, η νομική
εταιρεία Hogan Lovells ήταν ταυτόχρονα σύμβουλος του γερμανικού
κολοσσού!
Προνομιακός
Η εταιρεία φαίνεται ότι αποτελεί προνομιακό συνομιλητή του
ελληνικού Δημοσίου, αν αναλογιστεί κανείς ότι συμμετείχε στην
αμφιλεγόμενη πώληση των 4 Airbus της κρατικής Ο.Α. στην αμερικανική
Apollo Aviation.
Για την υπόθεση Hogan-Siemens, κυβερνητικοί βουλευτές, αλλά και ο
πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης, όταν δεν συμμετείχε στην κυβέρνηση,
υποστήριζαν ότι πρόκειται για «ηθικοπολιτικό και νομικό ασυμβίβαστο»,
σημειώνοντας ότι «είναι αδιανόητο η ίδια εταιρεία να υπηρετεί ταυτόχρονα
ενάγοντα και εναγόμενο, δεδομένου ότι υπάρχει εμπλοκή συμφερόντων».
Σχετική ερώτηση είχε καταθέσει και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
Δημήτρης Παπαδημούλης, ζητώντας να μάθει «ποιες ενέργειες έχει προτείνει
ή υλοποιήσει το δικηγορικό γραφείο της Hogan για τη διεκδίκηση
αποζημιώσεων».
Ο τότε υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης, εκ των «τεσσάρων
σωματοφυλάκων» του Γιώργου Παπανδρέου, είχε ανακοινώσει ότι προσελήφθη
το εν λόγω νομικό γραφείο διότι «έχει μεγάλη εμπειρία και έχει κερδίσει
δίκες εναντίον της Siemens στα δικαστήρια, δηλαδή στο πεδίο της μάχης».
Παρέλειψε, ωστόσο, να ενημερώσει ότι, σε επίσημη ανακοίνωσή του,
το εν λόγω νομικό γραφείο γνωστοποιούσε, στις 11-2-2011, ότι ανέλαβε
σύμβουλος της Siemens Enterprise Communications [SEN] για την αγορά της
εταιρείας Fast viewer, αλλά και σε άλλες υποθέσεις, τόσο σε αυτόνομες
επιχειρηματικές δραστηριότητες της Siemens όσο και σε κοινοπρακτικά
σχήματα στα οποία συμμετείχε.
Διαστάσεις
Το ζήτημα αποκτά επιπρόσθετες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς
ότι η Siemens είναι χρόνιος προμηθευτής του ΟΣΕ, αλλά και εκ των
ενδιαφερομένων της τεχνικής βάσης.
Η πρόταση των Γερμανών συσχετίζεται με τις διαπραγματεύσεις
συμβιβασμού με το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων
απαιτήσεων και τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του Δημοσίου.
Πέρα από τη Siemens, αρχικό ενδιαφέρον έχει επιδείξει και η
γαλλική Alstom, στελέχη της οποίας πραγματοποίησαν συνάντηση στο
υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, όμως η Hogan βρίσκεται και εδώ! Εχει
εκπροσωπήσει την Alstom σε δικαστική διαμάχη κατά της Siemens για τη
προμήθεια τρένων Eurostar.
http://www.enet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου