Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Φέτα, γιαούρτι, λάδι με "ανεβασμένες μετοχές" στο εξωτερικό

Μπορεί η κρίση στην Ελλάδα να έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της οικονομίας, ωστόσο οι επιδόσεις των ελληνικών προϊόντων εκτός συνόρων φέρνουν τα πρώτα σημάδια αισιοδοξίας.

Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), οι ελληνικές εξαγωγές, κατά το διάστημα Ιανουαρίου- Μαρτίου 2012, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011, συνεχίζουν να παρουσιάζουν μία σταθερά αυξητική τάση.

Οι απώλειες που καταγράφονται στις ευρωπαϊκές χώρες, δεν επηρεάζουν τη δυναμική του εξαγωγικού τομέα της Ελλάδας, καθώς μεγάλο μέρος των εξαγωγέων έχει στρέψει την προσοχή του σε αναδυόμενες οικονομίες, όπως είναι αυτές σε χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και σε ευκαιρίες, που εμφανίζονται σε μεγάλες και οργανωμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Κίνα και η Αυστραλία.

Το αμερικανικό καταναλωτικό κοινό έδειξε την προτίμησή του στα γαλακτοκομικά προϊόντα, με αξιοσημείωτη ζήτηση σε ελληνικό γιαούρτι και φέτα. Το ελληνικό γιαούρτι αποτελεί το Νο 1 ανερχόμενο προϊόν στις ΗΠΑ. Ιδιαίτερα αυξημένες πωλήσεις σημείωσε και το ελληνικό ελαιόλαδο, ένα προϊόν πολύ δημοφιλές στους Αμερικανούς καταναλωτές.

Στον Καναδά, το ίδιο διάστημα, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 43,8%. Κατηγορίες όπως τα φάρμακα, τα δομικά υλικά και τα πλαστικά είδη, κατέγραψαν μεγάλο ποσοστό αύξησης. Στην κατηγορία των τροφίμων και ποτών, αύξηση παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά (μπύρα, ούζο, κ.ά.), καθώς και το κρασί. Επίσης, σημαντική αύξηση πωλήσεων παρουσίασε η φέτα.

 ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...