Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Συγκίνηση για τον θάνατο του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου Αντόνι Τάπιες

Ολόκληρη η Ισπανία, των πολιτικών περιλαμβανομένων, αλλά και ο κόσμος στο σύνολό του, τίμησαν την Τρίτη τη μνήμη του Αντόνι Τάπιες, ενός από τα μεγαλύτερα ονόματα της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών στη Βαρκελώνη.

«Ο μεγαλύτερος δάσκαλος του χρωστήρα στη χώρα μου», δηλώνει χαρακτηριστικά ο γνωστός Kαταλανός ζωγράφος Μικέλ Μπαρσελό, ενώ ο σημαντικός Pώσος συλλέκτης Μπαρίς Φρίντμαν τονίζει πως ο Τάπιες κατατάσσεται στη μεγάλη χορεία των πρωτοπόρων όπως ο Πικάσο, ο Νταλί και ο Μιρό και «δεν είναι τυχαίο που περιλαμβάνεται δίπλα τους στη μεγάλη, τρέχουσα, έκθεση στο Μουσείο Πούσκιν της Μόσχας».

Σοβαρά άρρωστος το τελευταίο διάστημα, ο αξεπέραστος ζωγράφος και γλύπτης έφυγε από τη ζωή αργά το βράδυ της Δευτέρας στην κατοικία του στη γενέτειρά του, Βαρκελώνη. Αφήνει πίσω του μία παρακαταθήκη από 8.000 έργα, πολλά εκ των οποίων αποτελούν ξεχωριστά εκθέματα στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου, όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜΟΜΑ) της Νέας Υόρκης, το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι και η Τέιτ Γκάλερι του Λονδίνου.

«Ποιητή της ύλης», τον χαρακτηρίζει η εφημερίδα Ελ Παΐς στο σημερινό της φύλλο, καθώς ο Τάπιες έπλασε τη δόξα του αναδεικνύοντας μέσα στα έργα του τα ταπεινά και άσημα υλικά: σπάγγους, σύρματα, άχυρα, χώμα, κουρέλια, ή σκισμένα χαρτιά.

«Η τελειότητα δεν αναδεικνύεται μόνον από τις υψηλές ιδέες, αλλά θα πρέπει να συμβαδίζει και με μία γήινη σχέση», έγραφε ο ίδιος.

Επηρεασμένος από τον Υπερρεαλισμό, την ιταλική Άρτε Πόβερα και τον αμερικανικό Μετα-Μινιμαλισμό, ο Τάπιες σύντομα επεξεργάσθηκε και παγίωσε ένα δικό του ύφος, που οι ειδικοί το εντάσσουν μέσα στο ευρύτερο κίνημα του Ινφορμέλ (Αμορφισμού).

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...