Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013

Η διαιτολόγος Ειρήνη Πασχαλέρη, έχοντας πάρει μόλις 6,5 κιλά στον 8ο μήνα, μας δίνει συμβουλές διατροφής για εγκύους

Η Ειρήνη Πασχαλέρη μιλά αποκλειστικά στο faysbook.gr, μας εκμυστηρεύεται πώς κατάφερε να μην πάρει περιττά κιλά στην εγκυμοσύνη και δίνει συμβουλές διατροφής για τις μέλλουσες μανούλες.

Συναντήσαμε την Βιολόγο, ειδικευμένη στη διατροφή Ειρήνη Πασχαλέρη που διανύει τον 8ο μήνα της εγκυμοσύνης της. Mας αποκάλυψε τα μυστικά της διατροφής της, πώς βιώνει η ίδια αυτήν την περίοδο και πώς κατάφερε να πάρει μόλις 6,5 κιλά μέχρι τον 8ο μήνα.

Ειρήνη, πώς βιώνεις την περίοδο της εγκυμοσύνης;

Είναι τεράστια αλλαγή, όπως και για όλες τις γυναίκες. Εγώ τώρα που έμεινα έγκυος το κατάλαβα. Πολύς φόβος στην αρχή και ανησυχία, γιατί δεν είχα καλή εγκυμοσύνη -εγώ συγκεκριμένα-, αλλά όσο περνάει ο καιρός και πλησιάζει η μέρα που θα έχουμε το μωράκι μας αγκαλιά, χαρά, ευτυχία, αισιοδοξία, αλλάζει το σκηνικό και σου αλλάζει τη ζωή από τη μια στιγμή στην άλλη.

Ωραίες οι συναισθηματικές αλλαγές, αλλά θέλω να μου πεις και για τις διατροφικές αλλαγές γιατί είσαι στον 8ο μήνα και έχεις πάρει ελάχιστα κιλά. Αλήθεια, πόσα κιλά έχεις πάρει;

Έχω πάρει 6,5 κιλά!

Δηλάδή ούτε ένα κιλό το μήνα; πώς το κατάφερες;

Ε, δεν πάει έτσι με τον μήνα, θα σου πω! Κανονικά το πρώτο τρίμηνο, όπως συστήνουν και όλοι οι γυναικολόγοι, δεν πρέπει η γυναίκα να πάρει κιλά γιατί το έμβρυο δεν χρειάζεται κιλά, οπότε ό,τι κιλά παίρνουμε το πρώτο τρίμηνο μένουν στην γυναίκα και είναι απλά ψυχολογικό φαγητό περισσότερο, επειδή αισθάνομαι ό,τι είμαι έγκυος και πρέπει να φάω για 2. Δεν ισχύει το πρέπει να φάω για 2 στην εγκυμοσύνη, ούτε χρειάζεται. Άρα το πρώτο τρίμηνο δεν χρειάζεται να πάρουμε κιλά. Από εκεί και πέρα σίγουρα θα πάρουμε κάποιο βάρος γιατί και το μωρό παίρνει βάρος, αλλά πάλι όσο λιγότερο λίπος πάρουμε, εφόσον το μωρό είναι στις σωστές καμπύλες -που εγώ το βλέπω ότι είναι, οπότε είμαστε οκ- τόσο το καλύτερο! Τόσο πιο εύκολη θα είναι η εγκυμοσύνη, τόσο πιο εύκολος θα είναι ο τοκετός, άρα δεν θέλουμε πολλά κιλά στην εγκυμοσύνη.

Έλα Ειρήνη, παραδέξου το! Έχεις πεθάνει στην πείνα; Δεν μπορεί να έχεις πάρει μόνο 6,5 κιλά και να μην πεινάς;

(γέλια) Στην εγκυμοσύνη πεινάς, το έχω ξαναπεί! Πεινάω, αλλά στην εγκυμοσύνη αυξάνονται και οι ενεργειακές ανάγκες, δηλαδή μπορείς να φάς λίγο περισσότερο χωρίς να παχύνεις! Εγώ τώρα τρώω περισσότερο από ότι πριν, αλλά ξέρω πώς να φάω! Τρώω όλα μου τα γεύματα, τρώω 5 γεύματα την ημέρα οπωσδήποτε! Δηλαδή τα ενδιάμεσα γεύματα, με φρούτα και ξηρούς καρπούς, ένα καλό πρώινό που είναι συνήθως μούσλι με γιαούρτι...

Μήπως τρώς μόνο αυτά;

Όχι βέβαια! Τρώω κανονικά τα κυριως γεύματά μου μεσημέρι και βράδυ, που είναι ομως σωστά συνδυασμένα! Ξέρω τι να φάω το βράδυ, τι να φάω το μεσημέρι, προσπαθώ να αποφεύγω εντελώς τα γλυκά, αλλά θέλεις γλυκό στην εγκυμοσύνη, γι αυτό προσπαθώ να καλύψω τις υπογλυκαιμιες μου, ας πούμε τρώω γιαούρτι με μέλι, αποξηραμένα φρούτα, cranberries, δαμάσκηνα ξερά.

Σοκολάτα τρώς;

Τρώω σοκολάτα χωρίς ζάχαρη, αλλά με στέβια, που είναι φυσικό προιόν, οπότε την συστήνουμε στην εγκυμοσύνη. Πίνω ένα καφέ την μέρα -που επιτρέπεται στην εγκυμοσύνη-, όπου αντικατέστησα την μαυρη ζάχαρη με στέβια, γάλα δεν πίνω γιατί με ενοχλεί στην πέψη, αλλά τρώω γιαούρτι και τυρί με χαμηλά λιπαρά. Το φαγητό μου είναι πολύ κανονικές οι ποσότητες, αλλά συνδυασμένο σωστά, δηλαδή το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι τα τρώω με καστανό ρύζι, όχι με πατάτες τηγανιτές και ψωμί τρώω μόνο ολικής άλεσης.

Καταλαβαίνεις ότι είναι λίγο εκνευριστικό να είσαι τόσο αδύνατη στον 8ο μήνα;

Ίσα - ίσα νομίζω ότι είναι έμπνευση! Όλες οι φίλες μου που θέλουν να μείνουν έγκυες, μου λένε ότι θα με συμβουλευτούν στην εγκυμοσύνη πώς να τα καταφέρουν να μην πάρουν κιλά και δεν ειναι τόσο δύσκολο ξέρεις...Φαίνεται πολύ δύσκολο γιατί θεωρούν ότι η γυναίκα πρέπει να πάρει 20 κιλά για να είναι υγιές το μωρό, δεν ισχύει αυτό. Τώρα που το βιώνω συνειδητοποιώ ότι δεν ισχύει αυτό. Θέλει απλά πρόγραμμα!

Ποιά τροφή πρέπει οπωσδήποτε να λαμβάνει μια έγκυος γυναίκα και ποιες τροφές απαγορεύεται να τρώει;;

Πολύ ωραία ερώτηση! Γενικά, στο πρώτο 3μηνο της εγκυμοσύνης καμία έγκυος δεν μπορεί και δεν πρέπει να μπει σε πρόγραμμα, είναι εξαιρετικά δύσκολη περίοδος, όπου αλλάζουν οι ορμόνες σου, η διάθεσή σου, έχεις συνήθως αναγούλες, οπότε δεν μπορείς να δώσεις πρόγραμμα εκεί, απλά σ' αυτήν την περίοδο τους δίνω συμβουλές. Να αποφεύγουν τα βαριά μέταλλα, δηλαδή ψάρια όπως ο τόνος, ο σολωμός, ο ξιφίας, γιατί το πρώτο τρίμηνο "χτίζεται" το νευρικό σύστημα του μωρού, οπότε δεν πρέπει να το επιβαρύνουμε με αυτές τις τροφές. Να αποφεύγουν συσκευασμένες και επεξεργασμένες τροφές, όπως πατατάκια, γαριδάκια, γενικά τροφές με πολλά συντηρητικά και καλό είναι να αποφεύγουμε την πολλή ζάχαρη. Ωστόσο, πρέπει να προτιμούν σε καθημερινή βάση τροφές όπως φρούτα, λαχανικά, που είναι πλούσια σε βιταμίνες, το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς και τροφές πλούσιες σε σίδηρο, γιατί στην εγκυμοσύνη είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο.

Πόσα κιλά πρέπει να πάρει μια γυναίκα στην περίοδο της εγκυμοσύνης και μην κρίνεις από τον εαυτό σου;;(γέλια)

(γέλια)Μια γυναίκα που είναι σε φυσιολογικό βάρος, είναι καλό να πάρει 12-14 κιλά, μια γυναίκα που είναι υπέρβαρη πρέπει να πάρει μέχρι 10-12 κιλά και μια γυναίκα που είναι παχύσαρκη πρέπει να πάρει μέχρι 8 κιλά.

Ο άντρας σου που είναι γυναικολόγος τι σου λέει που έχεις πάρει τόσα λίγα κιλά;

Είναι πολύ χαρούμενος γιατί βλέπει ότι αυτά που συμβουλεύω στον κόσμο τα εφαρμόζω και στον εαυτό μου, ευτυχώς! Είναι χαρούμενος γιατί βλέπει ότι και το παιδί από τις μετρήσεις είναι μια χαρά και μεγαλώνει σωστά και βλέπει ότι και εγώ δεν πάρει πολλά κιλά που είναι καλό για την ψυχολογία μιας γυναίκας, γιατί ήδη η ψυχολογία στην εγκυμοσύνη επιρεάζεται και βασικά όταν γεννήσεις να μην έχεις το άγχος πώς να χάσεις τα κιλά...

Μετά από το βίωμα της εγκυμοσύνης έχεις αποφασίσει να γράψεις ένα βιβλίο με συμβουλές για την εγκυμοσύνη;

Επειδή το βιώνω και είναι μια τεράστια αλλαγή και καταλαβαίνω ότι πολλές γυναίκες θα θέλουν να ακούσουν συμβουλές για αυτήν την περίοδο, αποφάσισα να γράψω ένα βιβλίο, όπου θα συμμετέχει και ο άντρας μου που είναι γυναικολόγος, αλλά και άλλοι επιστήμονες, για να καλύψουμε και την ψυχολογία στην περίοδο της εγκυμοσύνης, δηλαδή θα το καλύψουμε πολύπλευρα το θέμα και θα έχει τόσο συμβουλές για την εγκυμοσύνη, αλλά και πώς να απαλλαγούμε από τα περιττά κιλά μετά την εγκυμοσύνη.  

Ειρήνη, σε ευχαριστώ πολύ, να είναι γερό και με κανένα πόνο σου έυχομαι!!

Να 'σαι καλά!!

Περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές από την Ειρήνη Πασχαλέρη μπορείτε να βρείτε στο www.naturalhealthclinic.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...